A home stagingről

Forrás: http://activerain.com/michelleminch
Zsenge ifjú koromban volt lehetőségem pár hetet az USA-ban tölteni. Nem mondom, hogy annyira magamévá tettem az amerikai életformát, mintha kint éltem volna, de arra jó volt, hogy egy picit belepillantsak. Már akkor is vonzott a lakberendezés és minden, az otthonnal kapcsolatos dolog. Ott találkoztam először az "open house" kifejezéssel. Amikor egy család el kívánja adni a házát, az ingatlanközvetítő - előzetes meghirdetés után - rendez egy nyílt napot, amikor is a család elvonul és minden érdeklődő - természetesen az ingatlanközvetítő által kísérve - nyugodtan körbejárhatja a házat. Így egy-két nap alatt sok vevőjelölt megfordulhat az adott ingatlanban és nem a lakók életét zavarják meg napról napra. Itthon ez még új dolognak számít, eddig - igaz, nem folytattam hosszas tanulmányokat az ügyben - egyedül az Otthon Centrumnál láttam meghirdetve ilyen nyílt napot.

A nyílt nap előtt pedig egy szakember - aki lehet az ingatlanközvetítő, de lehet más is - felkészíti az otthont az eladásra, ez a home staging. Az amerikai adatok szerint az így "stagingelt" ingatlanokat rövidebb idő alatt és magasabb áron lehet eladni.

Régóta foglalkoztat minden ingatlannal kapcsolatos dolog - felújítás, lakberendezés, feng shui -, mostanában pedig saját érintettség kapcsán az eladás is. Úgyhogy mostanában a home staginbe vetem bele magam, megpróbálom a saját otthonunkon tesztelni a témáról olvasottakat.

0 Responses: