Gőzsütő

Tegnap szembesülnöm kellett azzal, hogy megint le vagyok maradva. A SzépLak magazinban olvastam egy ajánlót egy gőzsütőről. Gondoltam, ez biztos valami új dolog megint, a gugliztam egy kicsit hozzá, erre rá kellett jönnöm, hogy ez egy évek óta kapható dolog. Mentségemre szolgáljon, hogy az utóbbi években nem vettem új sütőt, így kutatást sem folytattam a témában.

A 4szoba.hu-t felhasználva néhány szó a gőzsütőkről:

"A gőzsütők hőmérsékleti értékei eltérőek, 100 de akár 300 °C-on is működtethetők, de ami a legfontosabb, a gőz segítségével a sütési idő jelentősen lerövidül. Míg egy mezei sütőben a csirkét órákon át sütjük, addig a gőzsütőben húsz perc alatt elkészül, ráadásul az étel zsírtartalma is jelentősen csökken. Míg a hagyományos sütőben a zsiradéknak köszönhetően nem száradnak ki az ételek, addig a gőzsütőben nincs szükség plusz zsiradék hozzáadására. A gőznek köszönhetően az ételek vitamin tartalma is megmarad, az ételek egészségesebbek lesznek.
A gőzsütőben mindent el lehet készíteni – tésztát, rizst, krumplit, húsokat, halakat, süteményeket, kenyeret vagy levest – de a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy benne nem lehet pirítani, ropogósra sütni az ételeket, sokan pedig pontosan emiatt zárkóznak el a gőzsütőtől, hiszen kinek van kedve sápadt és színtelen grillcsirkét fogyasztani. A legtöbb gyártó nem hiába döntött úgy, hogy a gőzsütőt a mezei sütő már jól ismert és bevált programfunkcióival kombinálja, néhányban pedig légkeveréssel ötvözik a gőzfunkciót. A kombinált funkció tökéletes megoldásnak tűnik, a kombi gőzsütőbe például forró levegővel készíthetjük el a grillcsirkét, majd a zöldségeket hozzáadva gőzzel párolhatjuk készre. Egy másik lehetőség, hogy a csirkét előkészíthetjük egy kiadós – például húsz perces párolással – majd átkapcsolhatunk mezei, forró levegős funkcióra és ropogósra pirítjuk.
A gőzsütő ezen kívül még kiváló megoldás lehet a bébieszközök sterilizálására, de az ételek gyors felmelegítésére, olvasztására egyaránt." (Teljes cikk elérhető itt.)

1 Responses (Leave a Comment):

Névtelen írta...

Szia! Nem csak Te vagy lemaradva, én is most olvastam róla először... vajon lehet reprodukálni a hagyományos sütő aljába helyezett forró vizes edénnyel?
Neko