Bankolok

Tegnap jártam-keltem az interneten takarékoskodás ügyben és akkor vetődtem a PSZÁF honlapjára. Korábban is használtam már ezt a honlapot, mert nagyon jó összehasonlítások vannak rajta (pl. pénztárak, biztosítások, befektetések, hitelek) és átfogó tájékoztatást nyújt. Tényleg érdemes mazsolázgatni rajta.

Most egy olyan táblázatra bukkantam, ami segít eldönteni, milyen folyószámlacsomagot válasszunk és melyik banknál. A fájl letöltése és megnyitása után egy kis táblázatba (bal oldal) meg kell adni a banki szokásainkat (hányszor veszünk fel pénzt, utalunk-e elektronikusan stb.), ezután az Excel kiszámítja, hogy melyik folyószámlacsomag mennyibe kerülne évente. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy - mivel az utóbbi egy évben megváltoztak a banki szokásaink - kb. 2000 Ft-al fizetünk többet, mintha másik folyószámlacsomagot választanánk ugyanannál a banknál. Ismét egy példa rá, hogy időközönként felül kell vizsgálni a megszokott dolgokat.

Az említett táblázat innen tölthető le, az oldal alján lévő Excel tábla az.

0 Responses: