A filofax dícsérete

Kép: http://bellefantaisie.net/?p=2269
Manapság már lehet, hogy letűnőben van ez a kis notesz, a filofax, hiszen annyi elektromos ketyere van, amivel helyettesíthető. Én viszont most kezdem újra felfedezni magamnak. Korábban, még az egyetemi évek alatt nagy filofaxos voltam, ez részben Aiesec-es ráhatásnak köszönhető. Mindent feljegyeztem benne, a teendőkön kívül idézeteket, gondolatokat, fitness tippeket, ami éppen eszembe jutott, de természetesen mindennek jól megtervezett helye volt. Aztán pár éve leszoktam róla, túl nehéz volt cipelni, sok mindent elektronikusan tároltam a gépemen és vettem egy kisebb naptárat a programoknak, teendőknek. Mostanában - ennek a blognak a kapcsán - kezdem újra felfedezni. Nem mint naptárat - jelenleg, mivel itthon vagyok, fali naptárat használok - hanem inkább, mint egyféle életvezetési naplót. Nem mély lelki töprengéseket írok benne - azt elektronikusan írott naplómba teszem, bár mostanában inkább nem teszem :) - hanem az éves céljaimat és azokhoz kapcsolódó lépéseket, ötleteket, gondolatokat vetem papírra. A hagyományos noteszes rendszernek egy számomra utánozhatatlan előnye van az elektronikus formákkal szemben, hogy gyorsan elérhető, nem kell külön bekapcsolni és villámgyorsan feljegyezhető bármi. És összehasonlíthatatlanul jobb érzés nézegetni és lapozgatni, mint az elektronikus társait.

0 Responses: